• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

0,1 i kreditbetyg, hur mycket kan jag låna till bra ränta?

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
De stora bankerna, tex handelsbanken, erbjud att byta till deras bank, erbjud att avsluta allt annat och byta till deras istället, lönekonto, sparande, investeringar mm mm och byt allt till deras som sagt, det kan du förhandla med.

Boka ett möte med någon så högt upp som möjligt, gärna bankdirektören, kanske säger 4% efter lyssnat på ditt erbjudande, då säger du 1% osv.

Du bör kunna få 1,5-2% med ditt bra betyg, är väl möjligtvis om du har för låg inkomst eller stöter på fel personer, diskutera villkor innan de gör någon förfrågan, erbjuds för högt säg tack och hej och testa nästa lokala bankkontor. Så skulle jag göra om det är viktigt med räntan, brukar ju dock inte göra det själv så ofta, är ju så mycket lättare med nätet.

Detta kan ta tid och viktigt att du både har bra papper, och tillför värde om du blir kund i banken. (UC mm, men få ett preliminärt svar på det lån du vill ha, för högt och du begär lägre eller lämnar efter du presenterat och nämn särskilt noga med att de inte ska ta någon upplysning alls, vilket de gärna vill börja med rätt snart i normala fall, förekommer att de tar av ren nyfikenhet i efterhand också, ett alternativ är ju att spela in samtalet och begär rättning om nåt från UC kommer )

Det finns fortfarande banker som vill ha nya kunder...Jag har lyckats bra en gång... bytte bank då och fick ett blanco med 2.05% i ränta. Var typ 120K eller om det var 220K, tog två förresten 2x110K ett på 2 år och ett på 10år, är väl återbetalt det mesta nu från det, önskar att få bra betyg själv igen, i nuläget knappast att jag själv skulle få liknande att funka idag...Har liksom inget att erbjuda,

Sen om du väl fått ett lån du är nöjd med kan du göra vad du vill, onödigt att skaffa en massa kreditkort igen sen om du inte behöver, ta autogiro till något debitkort som funkar bra och låna av dig själv till 0,0% istället...

Du kanske är nöjd med din bank idag. Då blir det tvärtom ungefär, lätt hot om jag inte får detta förlorar ni en kund är då budskapet, fast inte dom orden..Upplys på ett bra sätt fakta. Berätta varför du är en bra kund att behålla hur läget är nu och nåt om framtiden, då de naturligtvis kommer tjäna ändå mer på att behålla dig som kund ;)

Är ju upp till dig, var du bor t ex , hur övertygande, inte social fobi mm, men går definitivt att få bättre villkor än nån standard ansökan på nätet. Om du träffar någon som har rätt att skriva avtal med vilka räntor som helst...Eller det ska bokas in i förväg förresten, rätt person på banken...

Stor fördel om du har gott rykte eller åtminstone är känd som kund och mycket aktivitet som de kanske redan tjänat bra på...

Lycka till!
intressant, men det där med 1,5-2% måste vara bolån du menar? jag har redan 1,29% på mitt nu utan att ha gjort någon förhandling.

mina kreditkort använder jag enbart för sina fördelar, bonusar, låga/obefintliga avgifter, praktiskt att alltid kunna köpa saker utan att tänka på vad jag har på kontot, har använt kreditkort flitigt i minst 10 år nu och har totalt på denna tid inte betalat mycket mer än 100kr i ränta totalt på all denna tid.
vanligt bankkort har jag inte haft på många år, kostar bara en massa pengar utan några fördelar (fria uttag möjligtvis, men det har jag på ett av mina kreditkort också)

jag hanterar säkert min ekonomi lite dumt, belastar krediten ganska så hårt, investerar alla pengar på lönekontot så att jag nästan alltid ligger kring 0 istället för att ha en buffert. Det har nog gett mig mycket onödig stress och ångest
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
intressant, men det där med 1,5-2% måste vara bolån du menar? jag har redan 1,29% på mitt nu utan att ha gjort någon förhandling.

mina kreditkort använder jag enbart för sina fördelar, bonusar, låga/obefintliga avgifter, praktiskt att alltid kunna köpa saker utan att tänka på vad jag har på kontot, har använt kreditkort flitigt i minst 10 år nu och har totalt på denna tid inte betalat mycket mer än 100kr i ränta totalt på all denna tid.
vanligt bankkort har jag inte haft på många år, kostar bara en massa pengar utan några fördelar (fria uttag möjligtvis, men det har jag på ett av mina kreditkort också)

jag hanterar säkert min ekonomi lite dumt, belastar krediten ganska så hårt, investerar alla pengar på lönekontot så att jag nästan alltid ligger kring 0 istället för att ha en buffert. Det har nog gett mig mycket onödig stress och ångest

Jasså ok, ja värt mer att försöka hitta en bank/kontakt desto större summor det gäller..

Jo jag har ett blancolån på 2.05%

Annars har du garanterat din ekonomi bättre hanterad än mig, b la har jag 360K hos Bank Norweigan till 17-18%... Blanco + ett maxat kreditkort hos dom till ändå högre ränta. Efter jag betalt allt som är ändå värre så kommer jag jobba på att förbättra min kreditvärdighet., för att sänka räntan främst där. :)

Lär ju få hyfsade erbjudanden om du bara tar lendo eller nåt, korten kanske du tjänar mer på, jag vet inte, testa en bank och boka möte fysiskt kanske om du tror nån är bra där du bor, utan att erbjuda dig att bli helkund s a s

Om du inte bundit upp bolånet, kan du även testa att sänka det.
 
Senast ändrad:

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jasså ok, ja värt mer att försöka hitta en bank/kontakt desto större summor det gäller..

Jo jag har ett blancolån på 2.05%

Annars har du garanterat din ekonomi bättre hanterad än mig, b la har jag 360K hos Bank Norweigan till 17-18%... Blanco + ett maxat kreditkort hos dom till ändå högre ränta. Efter jag betalt allt som är ändå värre så kommer jag jobba på att förbättra min kreditvärdighet., för att sänka räntan främst där. :)

Lär ju få hyfsade erbjudanden om du bara tar lendo eller nåt, korten kanske du tjänar mer på, jag vet inte, testa en bank och boka möte fysiskt kanske om du tror nån är bra där du bor, utan att erbjuda dig att bli helkund s a s

Om du inte bundit upp bolånet, kan du även testa att sänka det.
sjukt bra med 2,05% lite tråkigt att sedan gå upp till 17-18% hoppas att du gjorde något bra med pengarna.

jag kunde nu inte hålla mig, ska nog ta hit mäklare nästa år och göra en riktig värdering, sen lagom till att nästa års deklaration är klar och min högre inkomst är registrerad då höja bolånet.
jag sökte i alla fall nyss 200k /10år hos Lendo, inom 5 minuter fick jag 3,16% hos Villabanken, är kanske bäst att vänta till eftermiddagen innan jag accepterar ifall det kommer något mer, men blir nog väldigt svårt att slå denna ränta
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
sjukt bra med 2,05% lite tråkigt att sedan gå upp till 17-18% hoppas att du gjorde något bra med pengarna.

jag kunde nu inte hålla mig, ska nog ta hit mäklare nästa år och göra en riktig värdering, sen lagom till att nästa års deklaration är klar och min högre inkomst är registrerad då höja bolånet.
jag sökte i alla fall nyss 200k /10år hos Lendo, inom 5 minuter fick jag 3,16% hos Villabanken, är kanske bäst att vänta till eftermiddagen innan jag accepterar ifall det kommer något mer, men blir nog väldigt svårt att slå denna ränta
I ditt fall verkar det verkligen löna sig att gå via låneförmedlare. Bästa betyg och inga blanco så verkar det åtminstone som någon nappar med fin fin ränta. Sedan verkar 200.000 vara en gyllene summa att få bra ränta på. När man kliver upp till 350.000 så verkar bankerna se viss risk och lägga på liten räntan. Fick 1% lägre när jag sökte 200.000 jämfört med 350.000, med likvärdiga förutsättningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp